Verblijf in Berlijn dag 3

31 mei 2018 - Berlijn, Duitsland

Onze tweede volle dag. Na de drukke dag van gister hebben we deze ochtend wat opstart probleempjes. Maar uiteindelijk zijn we weer onderweg.

Vandaag hebben we het volgende bekeken:

Fernsehturm
De televisietoren van Berlijn is uitgegroeid tot een icoon in de Duitse hoofdstad. op veel panoramafoto's van Berlijn zie je deze 368 meter hoge toren staan. Het mooie is dat je de Fernsehturm ook kunt bezoeken. Je gaat met een lift naar een hoogte van 203 meter. Van daaruit heb je een adembenemend uitzicht over de stad en de omgeving. Bij helder weer kun je wel 30 tot 40 kilometer ver kijken. Nu hebben wij wat hoogtevrees dus waren we erg trots op onszelf dat we dit toch durfde.

Slot Charlotteburg

Het oorspronkelijke slot stamt uit de zeventiende eeuw, maar is in de Tweede Wereldoorlog zwaar beschadigd geraakt. Het is daarna hersteld tot het hedendaagse slot dat het nu is. Erg fraai is de bijbehorende tuin.

Gendarmenmarkt
Dit plein in het hartje van Berlijn behoort tot de mooiere pleinen van Europa. Het rechthoekig gevormde plein wordt gekenmerkt door een drietal gebouwen: centraal het Konzerthaus Berlin met aan weerszijde van het concertgebouw twee op elkaar lijkende kerken: de Französischer Dom en de Deutscher Dom. Fraai is het uitzicht vanaf de trappen van beide kerken. Onze tip is om op het terras op het plein uit te rusten van het bezoek aan Berlijn. Even een klein rustmomentje waarbij je van het uitzicht en de relatieve rust op het plein kunt genieten.
www.steden.net/duitsland/berlijn/gendarmenmarkt/

Berliner Dom
Van alle bouwwerken die in Berlijn staan is de Berliner Dom misschien niet de mooiste, maar als je voor de Dom staat heb je een prachtige fotocompositie met op de achtergrond de kenmerkende 365 meter hoge Fernsehturm. Wie de binnenkant van de Dom bezoekt die kan via wat steile trappen het dak bereiken dat een mooi uitzicht biedt over dit deel van Berlijn.

Na weer een vermoeide dag, lekker eten en optijd naar bed.