2 dagen excursie in Peking

14 juni 2018 - Peking, China

Dag 1

Tijdens de eerste dag nam onze de gids ons mee naar de Verboden Stad, welke je via het indrukwekkende Tiananmen Plein bereikt. Na een traditionele lunch bezochten we de Tempel van de Hemel. In het park rondom de tempel vind je veel (gepensioneerde) Chinezen die zich vermaken met Tai Chi, bordspellen, muziek en dans. We hebben hier vol verwondering naar staan kijken.

Als afsluiter van de dag bezochten we een leuke zijdefabriek waar we wat mooie souveniers gekocht hebben.

Dag 2

Om 06.30 uur kwam de chauffeur ons al ophalen voor een vroeg en vrij rustig bezoek aan de Chinese Muur bij Mu Tian Yu. We hebben lang getwijfeld of we de  muur te voet of per kabelbaan gingen beklimmen. Uiteindelijk zijn we heen met kabelbaan gegaan ( is een ervaring opzich voor 2 meiden die ontzettende hoogtevrees hebben en niet eens in een reuzenrad durven.

Eenmaal op de muur is het tijd om te genieten van het uitzicht, de torens te bezichtigen en te beseffen dat dit een mijlpaal in je leven is. Je krijgt ruim de tijd om rond te lopen, voordat je weer terugkeert naar je hotel in Beijing.

Ik denk dat de foto’s voorzich spreken.