Treinreis Peking - Pingyao

15 juni 2018 - Pingyao, China

We vertrekken al om 08.05 uur vanuit Peking om om 11.59 uur in Pingyao aan te komen.

We gaan opzoek naar onze hostel zodat we onze Backpack af kunnen doen. En wat is het hier rustig vergeleken met Peking. Dit is echt genieten.

Feitjes over Pingyao:

Pingyao is een Chinese stad op 715 km van hoofdstad Peking en op 80 kilometer van de provinciehoofdplaats Taiyuan. Pingyao ligt in de provincie Shanxi

Pingyao is de best bewaard gebleven omwalde stad van China. De stad telt 40.000 inwoners.

Pingyao is een bijzonder goed bewaard gebleven traditionele Han-stad. Om de stad ligt een compleet intacte stadswal uit de Ming dynastie (6 km lang). De oude tempels of huizen binnen de stad geven je een unieke blik op de architectuur en stadsplanning in het oude Keizerrijk China. Pingyao was tijdens de Ming- en Qing-dynastie een bloeiende handelsplaats, vandaar dat hier de eerste banken ontstonden en Pingyao zich ontplooide tot financieel hoofdkwartier van de Qing dynastie