Excursiedag Warschau

2 juni 2018 - Warschau, Polen

We zijn weer optijd ons bed uit. We hebben maar 1 hele dag in Warschau en willen wel graag zoveel mogelijk zien.

Wat een mooi land dat Polen, maar we zijn niet zo gecharmeerd van de Poolse taal, veel mensen praten hard en dat klinkt voor ons niet zo prettig.

Warschau is de hoofdstad van Polen en heeft ruim 1,8 miljoen inwoners. Met een oppervlakte van 520 m2 is dat best druk.

We hebben wat geld gewisseld voor Poolse Zjloty. Hadden we net zo goed niet hoeven doen, want ze zijn hier ook geld op euro's.

We beginnen met een Segwaytoer. We hebben nog nooit op zo'n ding gestaan dus het gaat wat stuntelig. De toer duurt 1,5 uur dat is voor ons genoeg want we hebben bijna niets gezien gehalve bijna elke keer de grond van heel dichtbij.

Dan maar alles bekijken met de hop on hop off bus. Het is lekker weer dus we gaan lekker boven in het open gedeelte zitten.

We willen wel graag alles zien maar hebben geen zin om elke keer uit te stappen en van dichtbij te bekijken. We hebben vanaf de bus een goed uitzicht op alles.

We beginnen met de Blue line:

Blue Line:
Stop 7 - The National Museum
Stop 8 - Łazienki Królewskie
Stop 9 - Plac Konstytucji
Stop 10 - Center

We zien vanuit onze ooghoeken een Pizzahut en besluiten daar wat te gaan eten.

We nemen nog een flesje drinken mee en besluiten nu ook de Red line te gaan nemen.
Red Line:
Stop 1 - Palace of Culture and Science
Stop 2 - Stare Miasto
Stop 3 - Museum of Jewish History
Stop 4 - Bankowy Square
Stop 5 - Center

Volgens mij hebben we aardig wat gezien van Warschau. We gaan nu terug naar onze hostel. We hebben voor deze nacht geen kamer geboekt omdat we om 03.45 uur vertrekken met de trein. De dame achter de balie zegt dat we wel even mogen slapen op de banken in de leeszaal. Daar is het vrij rustig dus we vallen vrij snel in slaap. De hele dag in de buitenlucht doet wonderen.

Om 02.45 worden we door dezelfde dame wakker gemaakt. Dat was maar goed ook. We werden zelfs met het busje van de Hostel naar het station gebracht. Wat een service.

Bij aankomst op het staion staat de trein eral en gaan we weer heerlijk zitten. Al snel vallen we weer in slaap.