Excursie Pingyao

16 juni 2018 - Pingyao, China

Een lokale en zeer vriendelijke gids haalt ons om 9.00 uur op en leiden u naar de tour van de goed bewaard gebleven oude stad met een grootse stadsmuur, traditionele woningen, de voormalige bewaker bedrijven, aloude winkels beginnen en Ancient overheidsgebouwen.

Tijdens een wandeling langs de oude Ming-Qing Street, leerde de geschiedenis van oude binnenstad, en hoorde we meer over de cultuur en architectuur van onze gids. Gesticht tijdens de Westelijke Zhou Dynastie - de Pingyao Oude Stad (1046 771 voor Christus) en herbouwd in 1370, is een van China's vier best bewaarde oude steden en werd ingeschreven als een wereld cultureel erfgoed in 1997.

We bezoeken de Ancient Government Office in het westen van de oude Ming-Qing straat en horen over de oude studies aan de rechtbank. We ontdekken de bijna 200-jarige Rishengchang Exchange Museum, de eerste 'bank' in de geschiedenis van China. Nu met meer dan 30 vestigingen door het hele land. Ooit controleerde de levensader van de economie van het land in de Qing-dynastie.

Daarna hebben we genoten van een heerlijke lunch van traditionele lokale gerechten. Na de lunch gingen we de Confucius Tempel bezoeken om de ontwikkeling en de procedure van het oude examen te leren. Daarna dwaalde we in the City God Tempel tussen allerlei prachtige paviljoens en torens, en we  ontdekten een van de best bewaarde oude muren in Chia - de schildpad-achtige Ancient City Muur.

Daarna bracht de gids ons weer netjes terug naar onze hostel . Weer een ontzettend indrukwekkende dag gehad.